Thursday, October 22, 2015

2nd Pregnancy Journey : D.I.Y Bantal Bayi Berlekuk

As Salam
01-04-15

Malam tadi (31.03.2015) berjaya menyiapkan 3 perkara..Pergh!!!..Gigih!..Haha

Kite cite 1 by 1 ye..Byk sikit entry..haha

Aku berjaya mnghasilkan sebijik bantal bayi berlekuk ditengah tu..Jenuh jgk la mncari ukuran..Alhamdulillah jumpe..

Meh aku share sikit...
STEP :
Gambar 1 :
Potong kain yg dilipat 2 ikut ukuran pjng..Lengkuk tu ikut suka..Kalo x silap aku kira 12"..huhu

Gambar 2 :
Buat bulatan ditengah.. Agak2 dalam 3" dari lipatan.
Aku rajin sgt letak foam tu..huhu
Ukuran bulatan dlm 3"
Terbalikkan kain, jahit keliling bantal, 
Tinggalkan ruang utk masukkan kekabu dalam 5"
Kalau nak letak deco, letak la riben..
Setengah orang, jahit riben dulu baru jahit keliling..
Ikut keselesaan masing2..

Gambar 3 :
Dah siap jahit keliling,terbalikkn kain ke arah yg betul..
Jahit keliling bulatan kecil yg sudah diukur.
Masukkan kekabu / foam
Jahit dgn tangan or dgn mesin utk menutup ruang yg terbuka...

SIAP!!!!...
Bantal frozen tu aku jahit sendiri jgk utk che mek..
Nak jahit utk adik, kena ada utk kakak jgk..huhu



Selamat mncuba...



Next Project : D.I.Y Barut bayi
Tungguuu!!!!!



#throwback
End

0 comments: