Thursday, November 12, 2015

Kesah Si EVERLAST

As Salam

Entry kali ini bukan nk show off ye..
Entry ini jgk bukan berniat nk mnjatuhkn sesiape...
Entry ini hanyalah luahan dari AKU si customer yg diabaikan...wakaka

Al-kisah..
Actually aku dh tangkap cintan dgn kasut Converse...Mencari dkt OU hari tu x jumpe SIZE..Mane2 pesen yg aku berkenan & under budget semuanya xde size.. Makanya aku ajakla Hata ke Converse Sunway Pyramid...

Yang buat aku hangin ni...
Time aku masuk kedai Converse tu..Seketul staff pun x greet aku..Aku amik kasut & try..Still xde seketul pun nk dtg dekat tny..mase aku tgh try2...ade sorg makcik ni berjalan kearah aku amik kain buruk sebelah bangku yg aku duduk utk try kasut...Ya Ampun muka...Macam berak kapur..macam tgk MADU..sikit pun x senyum..That time mood aku dh hilang dh..Staff lain semua buat dono dgn buat keje mengemas outlet..

Terus HILANG mood aku nk beli..
Terus je aku keluar sambil cakap kuat :

" Jom la keluar..TAKDE sorang pun nk say hi ke..tny nk kasut mcmane ke.size ape ke.."

Aku perasan sorg staff lelaki ni dgr...Tapi ade aku kesah???
Mentang2 aku pakai kasut jelly bunny..korg igt aku masuk main2 je try2 sarung kaki lepas tu blah...akai ada??

Terus aku g EVERLAST...Alhamdulillah sales girl ni layan kiteorg dgn baik...Terus aku rembat kasut dkt sane..ikutkn hati nk rembat 2 pasang terus..Tapi disebabkan yg aku nk lg 1 tu tggl last pair..makanya aku byr utk 1 pasang aje..

Punya la nk padamkn sikit panas yg masih membara dkt hati ni..Sengaja je aku lalu balik depan kedai tu sambil hayun2 paper bag EVERLAST dkt dpn staff2 converse..Walaupun time tu laluan balik kami OFF WAY..haha..

Aku bukan ape..Aku customer..Aku bukan masuk kedai COACH ke..LV ke ko nak pandang mcm aku ni cikai sgt..kedai converse je kot..Walaupun kasut2 korang tu rege paling tinggi pun x sampai rm300 yg pernah aku pegang. Tapi aku NAK BELI time tu..Ape salahnya korang layan kejab..ni lagi nak buat muka taik..memang aku rase nk bagi taik jgk la kan..

Aku ni nk kata bagus sgt tu idak la..Tapi experience keje dgn mengadap & x mengadap customer ni ade dh 10 tahun kot.. Ntah2 korang keje situ utk tampung kos study..So boleh x jgn nk berlagak sgt.. Duit yg customer beli tu la company bayar gaji korang tau tak?

Bengang gile aku time tu...Rase nk sound je..Tapi fikir aku nak kasut..Terus aku abaikan aje..
Aku harap2 korang2 yg keje kedai2 gini jgn la nk berlagak sgt...

Kepada semua outlet dlm shopping complex...
Silalah htr staff anda gi training how to HANDLE & RESPECT customer bile dh live keje nnt..
Ini baru aku yg x puas hati ..Sopan lagi la x sound direct depan batang hidung kau...
Kalau dpt yg mmg baran?? Tak ke naya??
Rezeki kedai Everlast la hari tu sebab aku beli dkt sane..Mmg sungguh2 aku boikot Converse dkt Sunway Pyramid nih..



Arghhhhh!!!!

Eh..Dah lama xde entry emo kan?kikiki





End

0 comments: