Friday, April 08, 2016

Jangan Sentuh ANAK Aku!!!

As Salam

Semalam blk keje terus g PIZZA HUT dkt depan Selayang Mall...
Memula masuk mmg HANYA KAMI je customer dieorg..
Sampai2 terus order...Kelaparan sgt nih...

TAPI...

Yang buat aku x selesa yang amat-amat is bile staff pizza hut ni TERLALU MESRA dgn AMMAR..Siap hulur tangan nk dukung tu..Mujur la aku cpt2 cakap JANGAN!!!..Tu pun mcm x paham jgk yg aku & Hata x selesa..Duk la bermesra smp mknn kami sampai..baby ni ape la yg die paham...Tambah pulak Ammar ni mmg TERLEBIH MESRA sikit berbanding che mek dulu..

Sampaikn time kami nk suap mknn pada Ammar pun duk main2 dgn Ammar lagi..Ape korang rase keadaan mcm tu??Aku & Hata nk berborak pun rase x selesa sbb ade org lain yg PASTINYA akan dgr conversation kami...

Si manager-nya pulak aku rase mcm hhhmmmmm..ntah la..Sepanjang aku bkerja di-area fast food ni..x pernah lagi jumpe manager berperangai gitu...Manager aku ade je keje yg die buat even that time xde customer...Kami2 ni pun... Time xde customer / hanya seketul customer, xde la nk berperangai yg akhirnya mcm memalukn diri sendiri..

Lepas makan, basuh tangan, abihkn baki minuman, terus kami blk..Time dlm kete both of us luahkan perkara yg sama..XMO DAH G PIZZAHUT ni...huhu..tak selesa wehhh..

Smp je rumah, terus masak air panas...Terus mandikn Ammar dgn air suam..Aku sabun rata 1 badan smp ke kepala Ammar..haha..Risau sgt weh...Mintak dijauhkn jadi ape2..memandangkn byk sgt cerita yg ASAL-nya jangkitan dr org lain..Maka aku rase mmg harus buat ini..

Pada aku, sungguh pun anak kecil tu comel sgt pada pandangan korang..Jangan TERLALU MESRA sgt...ITU ANAK ORG...aku dulu pun xde la nk main dgn anak customer smpkn time customer mkn pun ko nk menempel dkt situ...Cukup la ko senyum time htr mknn & time byr...


Fuhhhh...
Semalam adalah hari yg paling menguji kesabaran aku & Hata..
Nak makan punya pasal..Terpaksa la pandang sebelah mata je kelakuan dieorg...
Balik smlm mmg mcm lipas kudung aku bersihkn Ammar..
Mmg semua staff fast food kena injection ape namanya tu...Tapi langkah berjaga2 tu penting..



Next time kalo g kedai mkn fast food mmg kena letak anak2 duk tepi dinding so that NOBODY can TOUCH YOUR BABY...
Gambar Hiasan..Kiki




Meronta2 dlm hati.." JANGAN SENTUH ANAK AKU!!!!"




End

1 comments:

Asha Lya said...

Klau lya sekalipun comform x selesa d prlakukn sebegitu