Tuesday, May 17, 2016

Penat

As Salam

Rasenye since 3hb May aku dh start kalut fikir itu ini..kesana kemari...

Ulang alik perak mcm ulang alik kerja..Woohohoho..

2 malam tidur pkol 2am...Sabut ahad lenjan mesin sebab nk siapkn brooch keeper utk di-distribute ke cabang2 yg boleh menjana hasil..huhu

Last2 blk dr Perak Jumaat lepas, leher aku mcm tersalah parking urat2nya...Terus mcm robot menoleh ke kiri kanan...Terus sakit segalanya..Sakit nk menelan..Sakit nk SENDAWA..Nak dukung Ammar pun x boleh sebab bile urat meregang, sakitnya boleh buat aku buat muka mcm kena tumbuk...Sakit sgt ok...

Last2 Ahad dh x bleh tahan dah...Terpaksa jgk g klinik..
Ubat Urat...
Kata doktor STIFF NECK

Smp rumah terus mkn..Pkol 8.45pm aku dh tido..Bgn pagi esoknya dh rase segar sikit..Terus buat kerja mcm biasa..Sekali ubat tertinggal plk..Terseksa kejab dkt opis sementara nk tggu waktu blk..Smp rumah lps dinner terus mkn ubat..Alhamdulillah hari ni dh ok sikit..

Tapi still kena mkn ubat sbb aku takut sakit ni x betul2 elok lagi...Urat ni x betul2 relax lagi..huhu


Terasa kepenatannya bile tetibe kite ALL OUT ape yg kite nk start ni kan?
So jgn la anggap org buat bisnes sendiri ni goyang kaki je mcm org mkn gaji...
Yg mkn gaji confirm2 dh tiap2 bulan gaji masuk..X perform x naik gaji..Silap2 kena tendang..

Buat bisnes sendiri ni semua ko kena buat sndiri...Strategi, marketing, accounting..Semua kena belajar sendiri..Kalo keje opis tu xde la ko kena involve dlm semua department kan..huhu


Ape2 pun aku mmg SALUTE insan2 yg bekerja sendiri...Penat mmg penat..Tp bile dh dpt hasil, kepuasannya lebih bermakna dr dpt gaji bulan2..kiki

Aku dh merasa dua2 ni..Walaupun bisnes ni kecik & still dlm tempoh permulaan, tp nk memulakannya itu yg memerlukan tenaga yg setinggi everest...huhu




Semoga Usaha ini diberkati..Amin




End

1 comments:

Farah Waheda Wahid said...

Semoga segala urusan dipermudahkan oleh Allah SWT, semoga segalanya berjalan lancar and get well soon tau!