Wednesday, May 25, 2016

Resepi Simple Roti John

As Salam

Masuk2 keje dh share resepi kan?kiki

Layankn aje...

4 hari di KB..Mcm2 jgk yg dpt kami lakukan..Ditambah pulak aku semakin ligat mengatur strategi perniagaan kacil kami yg baru nk merangkak nih...Penat jgk kan? Time cuti pun fikir kerja...Walaupun bukan kerja opis..Tpi kerja utk memajukan diri sendiri..Semua mende yg aku nmpk..semuanya MESTI berkait dgn new bisnes aku nih...huhu..Moga2 dipermudahkan urusan...Amin

Ok..X igt hari apa aku belajar masak ROTI JOHN..x susah rupanya..kiki

Meh layan..
Bahan Utama :
1. Daging kisar
2. Bawang yg dipotong dadu..
3. Telur
4. Serbuk kari.
5. Tomato paste.
6. Gula & Garam
7. Roti.

Hiasan :
1. Salad.
2. Mayonis.
3. Cili Sos

Cara Masak :
1. Panaskan minyak..
1. Goreng bawang...
3. Basuh daging kisar & masukkn dlm kuali...
4. Masukkn 2 sudu tomato paste..
5. Masukkn 1 sudu serbuk kari..
6. Masukkn garam & gula secukupnya...
6. Masak hingga pecah minyak... 
1. Pecahkan 4 biji telur ke dalam mangkuk.
2. Masukkn daging kisar tanpa minyak..
3. Tuang campuran keatas kuali leper ikut sukatan roti..
4. Sapu mayonis both side (kalo nk lagi meleleh..huhu)
4. Letak sayuran - timun,salad & tomato.
5. Cili sos... 
Siap!!!..
Homemade Roti John

1 paket daging kisar tu dpat 8 ketul roti john je sebab daging aku sgt meriah utk setiap roti..huhu
Kalo meniaga x dapek la gini...kiki

Alhamdulillah..habis semua ni..Mujur la mnjadi..kiki






End

0 comments: