Friday, July 29, 2016

Tertarik dgn BUSY BOOK

As Salam

Actually dh lama aku berangan nk HANDMADE - BUSY BOOK utk anak2..Tapi terbiar je angan2 tu sbb nk buat 1 busy book amik masa & ketekunan..Utk aku..dua2 tu x tentu..kiki..Ade masa..Tapi x tekun...Dah start tekun..Masa pulak singkat sgt...kiki

Lately FB sirap limau selalu post ttg BUSY BOOK nih ..Terus re-call balik angan2 aku...
Terus je mengular keyboard & mouse search image BUSY BOOK nih..memang menarik sgt tau...
Cute2 je..Silap2 aku pun join jgk anak2 ber-busy book..huhu

Meh aku share sikit busy book yg boleh dikatakan simple..huhu..
Ehsan en.google semua nih..huhu
Bahan boleh beli dkt Daiso..
x pun mane2 kedai mcm mr.DIY ade kot... 
Kecik2 dh kena ajar ttg lampu isyarat.. 
Jemur baju mesti guna pengepit..
Nnt xde la berterbangan baju..huhu 
Wajib ajar bile anak2 dh start nk 
bergaya same mcm si-ibu yg suka kasut bertali..kiki
Dh boleh ajar ttg waktu...
Mengira pun menarik jgk nih... 
Ajar menjalin.. 
Cantik & comel je shape button tu kan?huhu 
Ajar mnjalin rambut pun bleh..
Che mek dah pandai buat dandan tau..huhu 
Re-call ttg warna 
Ajar masuk kain dlm washing machine.. 
Shape,...

Byk sgt idea ttg busy book nih tau..
Dari yg sgt simple..Smp la yg sgt complicated cara presentation je..huhu
Kalo yg complicated tu harus la yg sgt cantik kan...Itu mkn masa nk menyiapkan..adeh..Kalo xde komitmen lain boleh je buatkn.huhu
Mcm gmbr ini :

Brp lama nk siap nih???

Huhu..
Ok..Mlm ni dh boleh start selongkar balik brng2 DIY aku utk slowly start buat utk anak2..
Memandangkn Ammar pun dh setahun..
Harap2 che mek boleh la tlg ajar Ammar...huhu




Jual online pun ade tau...Tapi kena pre-book..huhu





End

0 comments: