Friday, August 26, 2016

GoodBYE Postpaid...WELCOME BACK Prepaid..

As Salam

Akhirnyaaaa..Setelah 4 bulan guna line postpaid, aku brjaya keluarkn diri dari dibelenggu BILL BULANAN..hoho..

Welcome back my prepaid account..
Actually aku x suka pakai POSTPAID..Sebab kena ade komitmen yg TETAP..huhu
Pagi tadi aku mintak Hata tlg migrate nombor aku dr POSTPAID ke PREPAID semula...
Aku bukan heavy user utk internet / kol..Just lite2 je..
Kisah aku TERPAKSA tukar ke postpaid is becoz plan prepaid yg aku gune almost 9 years ago dh xde..so kalo nk maintain kena tukar ke postpaid dulu utk 2 bulan, lepas tu baru bleh migrate smula ke prepaid...

Hari tukar tu, aku amik package RM128/month..Tp every month MESTI more than RM128..Sekali ade 1 bulan tu kena byr smp RM165 kot...Mane mampu wehhhh..Aku bukan bisnes women boleh pejam mata je byr bill byk gitu...Aku tau byk mane penggunaan aku...Ini extend pakai smp 4 bulan pun sebab fikir time raye hari tu mesti kena pakai byk kol & OF COS byk guna DATA..kiki...Ni dh lepas time PEAK..Ada baiknya aku tukar..Jimat pun jimat.

Mase pakai prepaid pun paling byk RM70/month je aku guna..Itu yg aku nekad migrate blk ke prepaid...Udah la migration chrgers RM10..So td kena byr RM147(BILL) + RM10..Hhhmmm..Sabar aje la..Nk argue pun aku xde dkt sane..Hata ni jenis mls nk argue kalo x penting...xpe laaaa..Janji bulan depan aku dh dpt SAVE MORE THAN RM80..kan?

Lapang sgt rase dada ni bile perkara yg duk TERBUKU dihati sejak 2 bulan lepas dapat DICAIRKAN...kiki










End

1 comments:

Jueliza Jamani said...

Sama lah dulu pernag guna postpaid maxis.. giler mahal.. padahal time tu blum ada internet data yg murah2.. last2 tukar ke prepaid umobile.. tapi guna kat luar jer.. so far sebulan rm30 ok sgt.. bnyak guna streamyx kat umah...

Salam kenal dari Mama Jue.. Mama Followers #204