Monday, August 29, 2016

Ikan Kembung Bakar EXPRESS

As Salam

Semalam sebelum Hata gerak ke event, sempat aku singgah kedai (lps blk dr breakfast dkt luar..) utk beli sikit brng basah...Dlm peti sejuk kami mmg xde stock..Aku x biase buat gitu...Sebabnya kami ni MASAK IKUT MOOD..kiki

So elok je che mek dgn Ammar bangun, mcm lipas kudung la aku brsilat dkt dapur..Nk masak time mereka tido, takut ganggu plk sbb che mek kan tido dkt hall...

Alhamdulillah..berjaya jgk masak lauk simple yg menjadi idaman sejak beberapa hari yg lepas..kiki
- Ikan kembong bakar
- Sambal Bali..
- Ulam Kacang Panjang

Ikan bakar tu aku bakar dkt dlm kuali leper dgn api kecik sgt...
Alhamdulillah mnjadi dan yg paling penting TAK HANCUR ikan bakar aku...kiki

Perghhh..Lama gile rase x masak ikan bakar cicah sambal bali ni...
Bile dpt mkn smlm...aku mcm dh x hirau dh Ammar nk buat sepah mcmane sekalipun..Janji aku dpt menikmati ikan bakar ni dgn brselera sekali..hoho


Abih 4 ekor smlm..Hoho

Nnt boleh cari ikan lain plk...





End

0 comments: