Wednesday, September 21, 2016

Diarrhea Lagik!!!

As Salam..

Start dr hari Jumaat (lps blk dr KB Khamis)..Aku dh start rase x sedap perut..Makan je membuang...Makan je terus perut rase x selesa..

Smp la ke hari Ahad..
Pkol 7am dh start menjadi pengunjung TETAP bank TETAP...
Pkol 12.30tghari makan ubat cherry berry sebab dh masuk kali ke 4 men-cherry jer..
Tetap x jalan..
Pkol 3.30pm aku dh x tahan..Ajak Hata g klinik...Lepas g klinik terus blk rumah & Makan ubat klinik pulak..Smp pkol 6.30pm still men-cherry x berenti sekali dgn muntah AIR...

Sudahnya aku ajak Hata ke hospital...
Tak mampu nk tggu lebih lama dah...
Kalo g hospital mmg MENUNGGU tu suatu RUTIN..
Pkol 9pm baru dpt panggilan dr pegawai..
Interview gitu gini...Sementara nk tggu jmp doktor tu aku dh rase nk pitam..Selamber je baring dkt kerusi menunggu..
Pkol 9.40pm dapat jmp doktor...
Doktor cakap aku kena masuk air & masuk dlm OBSERVATION WARD utk 3-4 jam..
Terus rase nk muntah....adehhh...

Pkol 10pm CONFIRM aku kena masuk OBSERVATION WARD. Aku mintak Hata blk rumah dulu berehat & risau anak2 x selesa..Lgpun HP aku tertinggal dkt rumah..Blk la Hata sekejab then pkol 11 gitu dtg hospital blk utk pass hanfon & menunggu je dkt kete dgn anak2.. (thanks ya..huhu)

Pkol 10.20pm sebelum dripped air, aku g toilet & mengulang rutin (muntah air & men-cherry )..Lepas tu baru la start dripped. Sementara tu, nurse mintak aku minum air..lepas tu kalo nk kencing SILA SUKAT brp ML hasil yg keluar...

Sudahhh....
Aku xmo minum sbb fikir nnt air yg di-dripped ni lambat habis..Tapi nurse ckp "kalo x minum x bleh balik"...Boleh di-saiko-nya aku mcm tu???

Terpaksa la minum..Setengah jam gitu terus rase nk terkucil...Terpaksa la TADAH...Alhamdulillah..Aku minum 350ml..Hasilnya 300ml..Means aku dh bleh terima air...Kalo masuk air / minum ni aku muntah..itu dh jadi kes lain...

Tangan kiri kena cucuk utk masukkn air, tangan kanan pun kena cucuk jgk utk amik darah kali ke-2..adeh...Sakit tau!

Darah yg merata tu is because staff tu tak tide the pipe betul2..Terus tercabut pipe & mengalirla air dgn baki darah mase ambilan pertama...Hmmmm..Sabar aje la..Janji xde effect lain...

Pkol 2am doctor ckp aku boleh blk sbb badan aku dh boleh terima air...Bab men-cherry tu doctor nasihatkn utk aku minum air sebanyaknya (nasihat cliche ..hihi)

Pkol 3am baru smp rumah..Itu pun badan still rase lemah..Doctor bg aku MC suh rehat..
Mmg aku pulun habis2an punya rehat..

Anak2 Hata je yg handle same mcm kes mase aku peknenkan Ammar dulu..Jadi gini jgk..

Aku syak GASTRIK aku ni dh makin serius la..x bleh langsung SKIP breakfast..Kalo skip gini la jadinya..Mmg sejak blk dr KB kami breakfast lmbt sikit..Hmmm..

Pagi tadi pun aku rase mcm beralun..Smp2 opis terus ajak opismate g breakfast & aku makan BUBUR nasi...

Lepas ni kena start minum susu la pulak...



Doakn aku ok ok saje ye kangkawan...





End