Tuesday, September 27, 2016

Wedding Anak Saudara

As Salam

Dah remaja2 dah nak saudara aku nih...Aku dpt anak sedara yg 1st is at my as 9 years rasenye..Beza umur aku dgn kakak sulung is 16 years old..Jauh kan?huhu

Ahad, adalah majlis sanding anak saudara aku utk kakak yg no.3..(k.yang)..

Jumaat lepas aku mintak blk awal dr bos..
Pkol 7.30pm smp rumah my k.cik sebab nk ganti zip dress aku yg hilang kepala zipnya...
Pkol 10.30pm smp rumah mak skali dgn my kak cik yg tumpang kete kami..
Pkol 12tghmlm baru dpt tido lepas selesaikn ape yg patut..

Sabtu:
Dalam pkol 10am gerak gi rumah my kak yang utk tgk ape2 yg patut ditolong..
Tolong potong daging...
Aku tolong amik gambo..kiki
Salah satu lauk mkn tghari utk yg dtg menolong adalah sayur dlm gmbr tu..
Sayur tu aku yg masak..x sangka habis..Cukup rase le tu..kiki

Dlm pkol 2pm blk rumah sbb my kak cik nk pinjam kete aku utk amik anaknya dkt asrama..At the same time my kak yong pun ikut...So lepas amik anak sedara , kami ke tesco mncari hadiah utk pengantin (my k.cik&k.yong)..Lepas tu kami sepakat nk sponsor candy utk budak2 yg dtg sbb my k,yang said goodie bag yg disediakan hanya utk yg dewasa..Yg kanak2 xde..So kami pun sponsor la 200pcs..Smp rumah lepas solat maghrib terus mcm robot buat packaging..
Activity siang & malam..
Dlm pkol 10 lebih tu kami blk rumah dah sbb dh xde kerja sgt nk buat..
Semua my sis dh siapkn awal2..

Ahad :
Lepas je solat subuh, terus aku mintak Hata htr aku ke rumah my kak yang sbb nk tolong buat gubahan lauk pengantin..Time smp tgk2 my k.yong dh smp dulu...Sejam lepas tu my kakcik plk smp...Alhamdulillah..kami sempat siapkn gubahan simple utk lauk pengantin...huhu..Dlm pkol 10 lebih tu kami blk rumah utk brsiap pakai baju tema pulak...Theme merah + grey ..
Bergambar sebelum berkerja smp basah ketiak...kiki

Time smp ni tgk2 dh ramai tetamu yg datang..org kampung ni kalo ckp majlis start pkol 12..Pkol 11 dah datang tunjuk muka dh..huhu..

Lepas aku mkn, Hata plk mkn..lepas Hata mkn, Hata jaga anak, aku,k.yong & k.cik tlg handle meja yg ada dkt depan rumah my k.yong..Disebabkn entrance dkt sgt dgn rumah k.yong, jadinya almost semua tetamu yg dtg akan singgah khemah pertama terus..Mls nk masuk ke dalam khemah yg seterusnya..So, ini menyebabkn stock mknn dkt rumah my kak yong habis mcm air dikali lajunya...

Terus aku plan dgn k,yong, amik lauk seperiuk sekali gus..So bile habis x payah g tempat utama memasak utk refill..Berpeluh jgk la ketiak kami..kiki
Selamat pengantin baru anak saudaraku..ekekek

Pkol 2pm aku & Hata terpaksa blk rumah bile Ammar dah mengamuk x selesa & nak tido..tak sempat nk bergambar dgn pengantin atas pelamin..huhu...xpe la..kiki..Pkol 4.30pm aku g semula rumah my k.yong sorg2 sebab anak2 still tido lagi..Tgk2 la ape2 yg boleh ditolong...

Pkol 6pm blk rumah..Lepas maghrib g semula sebab ade sesi potong kek..Dlm plan xde..Tapi kami adekn jgk..Simple aje pun..kiki
Simple kek..

Lepas potong kek..kite paksa pengantin bukak hadiah plk..haha
2 HERO nih sibuk jgk nk tolong bukakkn hadiah..
Awe yg baju orange tu, aku tgk kecik beso kecik beso aje tau..
Tau x ....sepanjang duk kampung nih, PANTANG TENGOK MOTOSIKAL
Nak naik je..Dah dbawak naik xmo turun..
Siap mengamuk lentik2 badan xmo turun dr motor...
Dahsyat betul penangan motosikal nih..adehhhh
Sesi bukak Hadiah...
Setiap hadiah yg dibukak pengantin KENA BAHAN..huhu


Alhamdulillah..Semua dah selesai..
Sesi selesai dlm pkol 10pm rasenye..
Terus g kampar pulak singgah rumah my kak cik sbb kunci spare rumahnya tetinggal..
Smp rumah my kak cik, aku sakit perut & kena muscle stiff...x boleh mndongak, x bole sendawa..Kalo paksa jgk mmg kena tahan sakit yg amat sgt..

Sudahnya lepas subuh baru gerak ke KL & aku amik cuti..
Lepas mkn ubat berehat sepenuhnya termasuk la anak2..

Penat yg baru terasa..
Nmpk je keje sikit tlg refill stock mknn...
Tapi......sendiri mau igt..kiki


Ape pun,
Selamat Pengantin Baru buat anak saudara - Shuhada..
Semoga mnjadi isteri yg solehah, terimalah suamimu tika dia dlm susah & senang...





End









2 comments:

Asha Lya said...

Tahniah buat ank saudara sis, brtmbh lgi family baru

Mar Mansor said...

bukak hadiah paling seronok..suspen