Thursday, June 22, 2017

AHAD & CHE MEK

As Salam

Hari Ahad usaha mencari kasut raya anak2 diteruskan..Alhamdulillah jumpa...Che mek request nk kasut ade tumit...Maka kami ikutkan aje la..Janji x over smp sakit kaki..huhu

Kasut raya aku x jumpe2 lagi sbb Hata suruh aku pilih kasut yg BLING BLING...Cerewet nau Hata tau...Aku igt aku je cerewet dalam bab pilih kasut..Sekali aku tgk..Hata LEBIH LAGI..haha... Penyudahnya, x beli lagi kasut raya aku..Ekek..

Bile dah hujung2 ramadhan ni memang idea memasak tu kelaut sikit...Hata teringin nk makan nasi beriyani lagi...Jadi kami ke NZ...
Selfie dgn che mek...
Dah lama x bergambar berdua...huhu 
Menu kami...
Kuah daging hitam tu mmg menyengat sgt..ekek 
Briyani lover..Haha

Time sahur (hari isnin) perut aku tetibe je rase x sedap..memulas2 same mcm kes 3 / 4 hari puasa yang lepas...Memang sah...Salah makan lagi!!!!..Terpaksa amik MC..Tapi aku tahan jgk utk brpuasa...Lembik terbaring atas katil...

Pkol 2.30pm cikgu taska che mek kol tny samada che mek blk dgn kami atau tak sebab tadi che mek TAK NAIK BAS uncle Ravi...Berderau terus darah aku...Makin rase nk membuang berganda2 ditambah dengan ketar kepala lutut...Kebetulan time tu Hata blk awal...Terus aku mintak Hata kol cikgu kelas che mek...Dalam 5 minit gitu cikgu kol blk & btau che mek ade dekat guard house...

Terus datang semangat aku berdiri & pergi amik che mek dekat school...Aku duk budget che mek tggu Hata amik sbb hari sabtu hari tu sekolah che mek buat kelas ganti...

Smp2 je dekat sekolah, terus aku pergi dekat che mek..Tak dan pun masuk kete terus je aku tny & mintak che mek explain...

Rupa2nya, hari tu kelas che mek abih pkol 1.30pm..Betul2 bunyi loceng baru kelas settle..So sementara nk kemas2 buku dkt computer lab, jalan kaki ke kelas, kemas bag sekolah, semua tu amik masa smp bas tinggalkan che mek...Contact number xde..So che mek pun tggu la dkt guardhouse...

Mujur sgt2 che mek tggu sane..Aku dah risau sgt2..Sebab byk dugaan kami sekeluarga pada ramadhan kali ni...Betul2 menguji kami (aku&Hata)...Tak tau la nak salahkan sape..Salah drive bas x tgk betul2 student2 ke..Salah cikgu taska yg x perati betul2 sape yg ade & sape yg xde ke...Salah aku pun ade jgk sbb tak sediakan contact number siap2 dlm bag sekolah che mek..

Adeh..Harap2 perkara ni x jadi lagi...Aku pun dh siap2 letak contact number kami & cikgu taska kalo diperlukan nnt...Bile jadi kes2 gini..terus rase nk jadi full time housewife tu makin mencanak2...hhmmmm

Iftar hari isnin hari tu Hata masak sotong goreng kunyit dgn brokoli sos tiram je... 
Sotong goreng kunyit...

Simple & sedap...huhu
Jadilah kan?

Esok (Jumaat) sebelum subuh kami akan mula gerak blk ke KB..Bersahur otw blk je...Doa2kan perjalanan kami selamat pergi & pulang ye kawan2..







End

0 comments: