Tuesday, July 11, 2017

AIDILFITRI KE-14 & KE-15 : SAMBUNG BERAYA

As Salam

Last week, kami sambung beraya lagi atas jemputan kawan aku & bos Hata...

Hari Raya Ke - 14 kami pergi 2 tempat...Memula pegi majlis aqiqah kawan cosplayer Hata...
Bergaya nau anak2 cheq...haha 
Ready to go beraya..huhu

Nak dijadikan cerita, Bile dah nak sampai dekat kereta , tetibe Hata tanya aku.. " MANA KUNCI KERETA" tanjat gegurl tau...Bile mase plk awe ni bg aku kunci kete?..Biase kalo Hata letak dalam handbag, aku tau...Ni aku plk jadi blur...Kunci spare kete mmg aku pegang..Tapi yang MAIN..Jarang aku yg pegang...

Terus mengelabah berlari ke kereta takut tertinggal dekat kereta sebab sebelum gerak ke rumah kawan Hata tu, kami bergambo seround..ekek..

Sekali g cari xdok dekat kereta..Patah blk ke rumah kawan..Alhamdulillah, kunci tu rupanya jatuh betul2 dekat kerusi kawan cosplayer yg lagi sorg..Jatuh mase Hata bersalam nk blk...Hhhmmm..Saje je buat lutut aku geli-geli tau...ekek..

Lepas tu, kami ke Kota Damansara...Beraya dekat open house Big Bos Hata...Mase sampai tetamu tak ramai, tapi aku dah kenyang sebab time breakfast dah makan roti telur bawang...dekat kenduri aqiqah makan pasta, kuih tepung pelita & a few things...Jadinya, dekat open house yg ini aku makan ini je :
Add on lg satu.. Laksa..Paw Hata..ekek
Sedapnya ice cream tu ye???
Apesal dahi che mek nampak luas nau...Hmmmmm

Lepas makan,anak2 aku semua pakat nak main dekat playground yg terletak hanya dekat sebelah dewan open house ni je..Makanya, kite kasi chanx Hata beraya dengan bdk2 opis..Aku layankan anak2...
Seronok main smp mcm xmo blk...
Rambut Ammar sejambul nampak mcm lain nau...adehhhhh...

Sebelum blk, tetibe je rase mcm nk mintak Hata amik gambo dengan baju baru...Haha 
Cheq belum ready lagi laaaaaaaa.... 
OK..Snap!!!!!

Alhamdulillah..Suka sangat dengan ruffle top nih....1st time try yg berjaya...huhu

Ini yang rase nk buat lagi ni..Ekekek


Hari Raya ke-15..Kami ke rumah kawan sekolah rendah aku pulak...Dia buat open house merangkap bday party anaknya...Kami pegi dah tengahari sebab event mula dr pkol 12tghari smp 5ptg...Sempat la pagi tu aku marathon basuh kain & basuh kasut sekolah che mek..huhu
26 years old friendship...

Menu dekat rumah kawan ni mmg menyengat...Dengan pecal style banjar nya...Mee kari..Nasi putih dgn sambal tempoyaknya..Mmg kenyang sgt...huhu

Pkol 2ptg++ kami dh smp rumah..Lepas selesai semua, kami pakat tido smp pkol 5.30ptg..kiki.Lepas maghrib Hata bwk anak2 gi bungkus lauk utk dinner...Then basuh carpet...

Semangat menjahit tengah membuak2...Tengah berusaha utk curi sikit mase utk dating dengan mesin jahit...huhu




End

3 comments:

Kak Vit said...

Bila nak ke open house tengahari, memang marathon kaki tangan basuh kain, kemas rumah, basuh kasut anak-anak kan. Hehe.

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Rayakan sebulan . Hehe

Mar Mansor said...

sakan beraya dia
JanjiKita