Wednesday, August 30, 2017

SUPRISE Belated Birthday Present

As Salam

Hari ni dapat surprise dari opismate...Tengah2 syiok layan lagu sambil buat keje, tetibe opismate dtg dari tepi sambil hulur 1 sampul..Huhu...Direct je ckp ini hadiah utk bday & goodie bag hari raya..Huhu..Trsengih meks smp skrg..Haha
Sweet nau berbelon2..Haha 
Ape tu?
Opismate suh bukak time dekat rumah, tapi aku bukak sikit time dia g pantry...Nampak bayang nak ke meja..Laju2 sorok dlm drawer...Haha

Thank you Kawan...Susah nak dpt kawan yang every year sanggup bagi hadiah sempena bday kita...Mase aku keje telco dulu pun xde gini..Ekek..Ape2 pun..Aku sgt menghargai hadiah ni walaupun dah 2 bulan bday aku berlalu..Gitew...Ekek

Hadiah dari Hata masih dalam proses pengumpulan dana..Aku request nak 1 brng ni..Harap2nya tercapai la ape yg aku request....Style aku & Hata xde nak bagi suprise sgt...Memasing bile smp bulan bday akan tanya nak apa...Senang...Dah dapat CONFIRM akan pakai..Kalo buat surprise tapi last2 x pakai..Kite pulak rase brng tu x dihargai kan?Ekekek..

Mcm mase anniversary last year...Hata request topeng Boba Fett...So kita layankan aje la..huhu

Hadiah paling berharga aku pernah dpt is set mesin jahit 2 tahun lepas...Bukan 1 mesin yang aku dapat..Tapi 2 mesin jahit...Dapat jugak almari kabinet utk aku letak brng2 menjahit, dpt meja menjahit, meja memotong kain & equipment lain...Tak sangka Hata nak bagi time tu sebab aku tahu ekonomi masing2 mcmane..Jadi jgn bebankan pasangan semata2 nak penuhkan kehendak sendiri...Huhu..Kita hold smp rase dah mampu baru lah tunaikan..Kiki..

Aku tahu kawan2 semua mesti ada dapat yang lagi gempak dari aku kan?huhu..
Rezeki masing2...Bile kawan2 bercerita tu jgn sesekali timbul rase dengki / iri hati ye...
Sebaliknya kita harus berdoa semoga Allah limpahkan rezeki agar kita dapat kecapi impian kita..Asalkan niat tu baik..Huhu

Pada aku hadiah ni satu bonus pada si pemyambut hari lahir..Ucapan pun dah cukup utk rase diri diingati...Kita sendiri pun kena ada hadiah utk diri sendiri sebenarnya...Cuba tanya pada diri, ape yang kite dah bagi pada diri sendiri sepanjang hidup selama 33 tahun ni..Lengkap ke amalan WAJIB kita..Ade ke amalan SUNAT yg kita buat sebagai extra bonus masa di-SANA nanti...Dah cukup sempurna ke tanggungjawab kita sebagai anak, ibu, isteri dan Hamba PadaNya sebab Dia dah bagi kita peluang selama 33 tahun ni?

Sejak2 usia menginjak 3 series ni...Actually itu je yg aku fikirkan...Bile sedar diri, memang aku akan menangis semahunya sebab rasa diri memang kurang diberi bonus utk bekalan di-SANA...Supaya Allah swt terima segala amalan yang kita lakukan utk bekalan Di-SANA nanti ye...huhu

Maxis line dekat kampung dah POWER...Harap2nya sempat la aku update blog sepanjang ade dekat kampung...

Hari ni aku akan blk kg..Doakan perjalanan kami selamat pergi & pulang ye kawan2...
Aku pun akan doakan semoga perjalanan kawan2 selamat pergi dan pulang...Amin


Selamat Hari Raya AidilAdha semua!!!


End

4 comments:

noor azlan said...

Cantiknya... Rezeki.... Happy Belated Birthday ya..

Farhana Jafri said...

kadang malas nak sambut birthday sebab dah makin tua tapi takde achievement yang boleh nak bangga pun. anyway, happy belated birthday sis :D

Abam Kie said...

happy belated birthday niza!

I am LZ said...

Happy belated birthday ni3za..
Alhamdulillah rezeki dapat hadiah dan rezeki dapat kawan baik..