Wednesday, October 11, 2017

SEWING PROJECT : SUPER SIMPLE PILLOW CASE

As Salam

Mase aku tengah syiok menggodek charger holder utk dijahit, boleh plk che mek datang menyelit mintak buatkan sarung bantal baru...Hanya kerana che mek jumpa kain yg aku beli dekat nagoya...Memang aku plan nk buat sarung bantal anak2..Tapi takdela dalam masa terdekat ni..Bile che mek dah jumpa, maka kite selitkan la jugak..ekek

Aku buat sarung bantal yang SUPER SIMPLE sebab nak cepat...Buat ukuran, potong kain, jahit tepi, then cantum kain utk dijadikan sarung bantal..
SUPER SIMPLE PILLOW CASE 
Muka happy 2 beradik dapat sarung bantal baru...Jgn pelik kenapa anak2 aku pakai baju mandi...Che mek g menggeledah almari baju then jumpa suit ni...Terus dipakai & dipakaikan jgk pada si adik...Yg si adik relakan je..Aku pula REDHA aje menengok nya..Sabar..Sabar..Huhu

Bile jahit sarung bantal ni, terigt mase zaman mak masih kuat menjahit..Dari langsir rumah, alas meja smp la ke set cadar katil, semua mak jahit sendiri...Macam2 fesyen mak jahit...Kalo part sarung bantal ni, banyak step kena jahit semata2 nak ikut trend terkini..Rase rambu2 keliling bantal, ade jahitan zig zag dekat badan bantal, letak ribbon plk dkt keliling rambu2 kain tu an so on....huhu..

Aku pun teringin nk buat jgk..Tapi tunggu la kalo ade rezeki Hata utk sponsor aku tiap2 bulan so that aku boleh duduk rumah tekan motor mesin je setiap hari..baru la boleh jahit...Kiki..Buat masa ni belum boleh lagi..Sebab nak jahit set cadar ni makan masa..Kalo nak buat kena siapkan 1 set terus..Kalo sikit2 nnt aku jadi hangat2 tahi ayam..Last2 sarung bantal siap 1, cadar katil siap separuh je..Huhu



Rindu zaman mak masih kuat menjahit...
Mcm2 fesyen baju mak jahitkan untuk aku....
Sob..Sob..Sob...




End

1 comments:

Intan Saffyna said...

hi.. jom join Giveaway.. ada banyak hadiah menarik :)
https://intansaffyna.blogspot.my/2017/10/giveaway-besar-besaran-by-intan-saffyna.html