Monday, April 09, 2018

PESTA BUKU SACC 2018

As Salam

Baru hari ni berkesempatan nk bercerita..Mggu lepas tak sompek...

Hari Sabtu 2 mggu lepas, Hata ade cosplay dkt pesta buku 2018 yg diadakan dkt SACC Mall...Hata dtg utk iring Azmin buat lawatan dan perasmian event ini...

Balik je rumah, Hata cite ade pesta buku...Terus hati rase nk pegi..Esoknya(Ahad) pepagi Hata dah bawak kami pergi sane sebab takmo bersesak berebut parking...Parking dgn sini RM5 per entry..So kite parking aje la tepi jalan (FOC) dan guard pun bagi green light...Huhu..

Che mek paling teruja nk pergi pesta buku ni bile dari dlm kereta dah berangan nk beli macam2 buku...Huhu...

Smp2 je kami buat 1 round dulu..Lepas tu pergi ke plaza PKNS mmncari sarapan...Belum sarapan oiii..Ammar dah bersuara said lapar...Huhu..Lepas makan kami sambung jalan2 dlm pesta buku ni...Banyak jugak buku yg dijual walau tak boleh challenge book fair dkt PWTC..But at least..Ade buku yg che mek nak..Haha..
Kenangan...
Yang belakang kuali tu mmg ade nmpk mcm chef..Tapi chef dkt rumah aje la...Haha

Lepas beli buku2 che mek, hata pun selit beli back edition of BEKAZON...Kami pun keluar dari event...Menuju pulak ke JJJ (Jalan Jalan Japan One City)..Sebabnya plan nk belikn toys utk Ammar...Mase dkt Johor, Ammar suka main toys anak kawan Hata..So kami igt nk belikn jgk la..Tapi bukan la yg mahal2..Huhu...Lepas pilih, ada 19 brng & kami hanya byr RM34 hengget lepas 5% diskaun...Ok la kan?Huhu

Blk rumah, lepas selesaikan semua, teruja anak2 & aku serta Hata nak tengok balik ape yg kami beli...Aku pun excited jgk sbb brng2 aku pun ade sekali dalam tu...Huhu...

Puas hati berjalan hari tu....Walau tak smp ke malam, tapi tetap seronok...Huhu

Oh ya...Aku takde beli ape2 buku mase dekat Pesta buku tu...Sebab xde yg aku nk beli..Nak beli novel pun ntah bile le aku nk membacanya..Bukan mcm mase bujang & time berdua je banyak masa terluang...Ammar pun xde education books yg aku belikn sbb buku2 che mek dulu2 banyakkkkk lgi..Masih elok...Huhu..

Tak pernah puas pergi JJJ..Kalo ade peluang, pergi time "cuti" mmg boleh duduk sane separuh hari memilih barang....Haha





End

0 comments: